Credit control
Footprint maakt indruk in debiteurenbeheer!
Debiteurenpropositie
Een succesvolle verkoop is eigenlijk pas rond als het geld binnen is. Vooral bij de wat grotere organisaties is het soms een heel gepuzzel om een goede balans te vinden tussen sales en finance. Want sales stelt klanten voorop, wat natuurlijk ook moet, en finance moet soms vanuit een andere invalshoek contact leggen met de klant om te zorgen dat het geld ook daadwerkelijk binnen komt.
Binnen kleinere organisaties is het niet zo zeer lastig om de samenwerking tussen sales en finance te vinden, maar dit maakt het soms des te lastiger om zelf als ondernemer vanuit die verschillende rollen contact te hebben met de klanten.
Om deze reden hebben we binnen Footprint ook een apart team wat het gehele debiteurenbeheer kan oppakken. Voor sommige klanten betekend dit enkel het uitsturen van een sporadische herinnering, voor anderen kan dat betekenen dat er dagelijks ijverig gebeld wordt om het geld binnen te halen. En alle soorten en smaken daar tussenin doen we ook.
Debiteurenbeheer is voor iedere klant uniek. Want iedereen benaderd zijn of haar klanten op een eigen manier. Dit nemen wij dan ook, naar aanleiding van een helder stappenplan, geheel volgens de klantwens over.
Ook de uitvoering van het daadwerkelijke debiteurenbeheer kan verschillen. Waar we voor sommige klanten werken met Excel lijsten, is het bij anderen weer in de boekhoudsoftware en voor een aantal klanten gebruiken we zelfs op zichzelf staande (gekoppelde) online software om de debiteuren van dag tot dag te kunnen monitoren en opvolgen.
Welke variant en welke invulling voor jou van toepassing is, bespreken we graag met je!
Waarom jij wil kiezen voor het uitbesteden van je debiteurenbeheer!
Optimaal inzicht
Onze debiteurentools zijn overzichtelijk en gebruiksvriendelijk. Het is in één oogopslag helder hoe het ervoor staat met het debiteurenproces per klant: alles staat netjes in het dossier.
Wij sturen aanmaningen naar de klant met de factuur in de bijlage. Zo weet je zeker dat het proces soepel verloopt.
De beste tool voor jouw organisatie
Een van de tools die wij gebruiken om jouw debiteurenbeheer efficiënt in te richten is Credit Device. Op dit platform kunnen we alle benodigde vervolgacties plannen en opvolgen wanneer betaling van je factuur achterblijft.
Wij zorgen voor een snelle integratie met jouw ERP- of boekhoudsoftware zodat de financiële data snel ingeladen wordt in het systeem. En is Credit Device niet de tool die past bij jouw organisatie? Dan staan onze experts voor je klaar om de juiste tool voor jouw organisatie te vinden en te integreren.
100% terugverdiengarantie
Jazeker.
Wij bieden je een 100% terugverdiengarantie. De investering die je doet in het optimaliseren van je debiteurenbeheer verdien je hetzelfde jaar volledig terug.
De voordelen van het uitbesteden van het debiteurenbeheer
Wij zorgen ervoor dat jij je weer volledig kunt focussen op je bedrijf!
Behoud van je klanten
Door onze efficiënte aanpak behoud jij je klanten en weten jij en je klant precies waar ze aan toe zijn in het proces.
Klantgerichte aanpak
We gebruiken onze bewezen belscripts die wij aanpassen op de tone-of-voice van jouw organisatie.
Je geld weer in jouw zak
Wij zorgen dat je geld weer in je portemonnee belandt. Waar het hoort.
Bespaar tijd
De tijd van het achterna rennen van je geld is voorbij. Laat dat maar aan ons over.
Onze aanpak
01
Klantsegmentatie
We maken een klantsegmentatie. Valt de klant binnen hoog, normaal of laag risico? Gaat het om een bijzondere klant/partner of automatische incasso’s?
02
Aanmaningsstrategie opzetten
03
Aan de slag
We kiezen het passende tempo om de strategie uit te voeren. Heldere communicatie naar jou en de klant staat centraal.
Klanten aan het woord
Juist het structureel bijhouden en opvolgen van de openstaande posten kan dan hét verschil maken. En wat is het een mooie uitdaging om dit bij bedrijven op te zetten en in alle opzichten te verbeteren!
Als Coördinator Debiteurenbeheer houd ik me bezig met de begeleiding van het gehele proces. Dat kan gaan om een inventarisatie van de huidige werkwijze en hierin een analyse doen van de verbeterpunten. Het kan ook zijn dat er nog helemaal niets is ingericht. Dan kunnen we een schone lei beginnen. Naast het opzetten en verbeteren van het proces, worden ook altijd de aanwezige medewerkers betrokken of gecoacht.
Het mooie van deze functie is dat je het gehele proces kunt overzien en op alle vlakken zo efficiënt mogelijk in kunt richten.
Heb je vragen of ben je benieuwd naar wat Footprint voor jouw bedrijf kan betekenen?
Laat hieronder je gegevens achter. Ik help je graag verder!"
- Jij wilt geen tijd meer verspillen aan het achterna rennen van je eigen geld.
- Je vind een gesprek over achterstallige betalingen bij klanten lastig op te pakken.
- Jij wilt de commerciële relatie niet verpesten door het vragen naar je geld.