Home / Casestudy / Footprinter versterkt crediteurenteam bij onderwijsinstelling
Home / Casestudy / Footprinter versterkt crediteurenteam bij onderwijsinstelling

Een Footprinter op locatie

Footprinter versterkt crediteurenteam bij onderwijsinstelling

Toen op de crediteurenafdeling van een onderwijsinstelling een medewerker naar een andere afdeling ging, kwam er een arbeidsplaats vrij. De onderwijsinstelling twijfelde of ze voor deze plaats een nieuwe medewerker wilde aannemen. Er zat namelijk een automatiseringstraject aan te komen waarmee een volledig FTE bespaard zou kunnen worden. Daarom schakelde de onderwijsinstelling Footprint in voor een flexibele arbeidskracht.

Stand van zaken

Op een vrijdag wordt onze Footprinter gebeld met de vraag of hij maandag op gesprek wil komen. Die maandag gaat onze Footprinter op gesprek bij de opdrachtgever en krijgt daar te horen dat hij de volgende week al mag beginnen. Na het weekend komt hij aan op de grote campus en doet er een tijdje over om het juiste gebouw te vinden. Na even zoeken, kan hij van start gaan met de opdracht.

De eerste weken is onze Footprinter druk bezig met het afsluiten van een andere opdracht en kan daarom maar 2 dagen per week werken. In die eerste twee weken wordt hij in sneltreinvaart ingewerkt door de persoon die hij gaat vervangen. Hij boekt inkoopfacturen, loopt openstaande posten na, doet aangiftes en neemt telefoontjes aan om leveranciers en studenten te woord te staan.

Tijdens de opdracht zijn er wat verschuivingen in de samenstelling van de crediteurenafdeling, maar het team blijft bestaan uit 7 medewerkers (6 FTE met onze Footprinter meegerekend). Na een aantal weken gaat onze Footprinter 4 dagen per week werken.

Verhuizing

Gedurende de interim-opdracht verhuist de crediteurenafdeling naar een bijzondere locatie. Namelijk een duurzaam gebouw waarbij de gebruikers in een gezonde en comfortabele omgeving werken. Het gebouw is zo duurzaam dat het de hoogste BREEAM-score (duurzaamheidskeurmerk) krijgt en het meest duurzame onderwijsgebouw ter wereld genoemd kan worden.

Automatisering

Naast de verhuizing naar een andere gebouw, maakt de crediteurenafdeling nog een verandering mee. De reden dat onze Footprinter namelijk op interimbasis werkt, is omdat er binnenkort een nieuw XML-systeem geïmplementeerd gaat worden. Elke aanbestedingsplichtige organisatie is verplicht om zo’n systeem in te voeren.

Met het systeem kunnen facturen in XML-formaat ontvangen worden. Deze facturen worden automatisch ingelezen en verwerkt in het boekhoudpakket. Als voldoende leveranciers de facturen in dit formaat aanleveren, wordt een deel van het handmatige invoerwerk overbodig. De verwachting is dat na implementatie van het systeem 0,5 FTE bespaard wordt. Als vervolgens meer leveranciers in het juiste formaat gaan aanleveren, wordt er zelfs één FTE bespaard.

Een stabiele opdracht

Bij deze interim-opdracht was geen achterstand binnen de organisatie en ook geen nieuw systeem dat geïmplementeerd moest worden. Op een snelle start na, was de interim-opdracht dus vrij stabiel. Zo zie je maar weer: een interimmer is niet alleen handig om achterstanden weg te werken, maar ook om achterstanden te voorkomen.

Interimmers

Stijn Hoefeijzers

Junior Interim Accounting Professioanl
  • Bankverwerking
  • Crediteuren
  • Debiteuren
  • Facturatie

Jessie Rademakers

Interim Accounting Professional
  • Bankverwerking
  • Crediteurenbeheer
  • Debiteurenbeheer
  • Verwerking inkoopfacturen

Pim Dusée

Interim Accounting Professional
  • Business Consultant
  • Crediteuren
  • ERP
  • Financial Control
  • Teamleider

Janne Ariëns

Junior Interim Accounting Professional
  • Banking
  • Credit management
  • General ledger
  • Order2Cash
  • SEPA

Inge van der Aa

Junior Interim Accounting Professional - 24u per week
  • Bankbeheer
  • Financiering
  • Pensioenen
  • Salarismutaties
  • Verwerking inkoopfacturen

Charlotte Geurink

Junior Interim Accounting Professional
  • Administratie
  • Bankbeheer
  • Crediteurenbeheer
  • Debiteurenbeheer
  • Verwerking inkoopfacturen

Saskia Hense - Kemps

Medior Interim Accounting Professional
  • Balansdossier
  • Control
  • grootboekbeheer
  • Jaarrekening

Nick Tielemans

Financieel Specialist
  • Lean
  • Management
  • Procesverbeteringen
  • projectmanagement

Wesley van de Laar

Junior Interim Accounting Professional
  • Accounting
  • Bankbeheer
  • Crediteurenbeheer
  • Debiteurenbeheer
  • Facturatie

Dennis van Bijsterveld

Junior Interim Accounting Professional - 16U PER WEEK
  • Banken
  • Crediteuren
  • Debiteuren
  • Masterdata

Rick Bartels

Junior Interim Acocunting Professional
  • Bankverwerking
  • Crediteurenbeheer
  • Debiteurenbeheer
  • grootboekbeheer

Melissa Eshuijs

Junior Interim Accounting Professional
  • Bankverwerking
  • Crediteurenbeheer
  • Debiteurenbeheer
  • grootboekbeheer

Kim Klaibeda

Junior Interim Payroll Professional
  • Accounts receivable
  • Invoicing
  • Key accounts
  • Procesverbeteringen

Bram Prinsen

Junior Interim Accounting Professional
  • Accounting
  • Bankbeheer
  • Crediteurenbeheer
  • Debiteurenbeheer
  • Verwerking inkoopfacturen

Jos van den Bersselaar

Senior Interim Accounting Professional - 16 U PER WEEK
  • Change management
  • Controller
  • Credit management
  • Europa
  • IFRS
  • Manager
  • SOX

Daisy Boogerd

Medior Interim Accounting Professional
  • Assistent (project-)controller
  • Cashflow
  • Crediteuren
  • General ledger
  • Procesverbeteringen

Nanda Vissers

Junior Interim Payroll Professional
  • Accounts receivable
  • Invoicing
  • Key accounts
  • Proces verbeteringen

Bas van der Heijden

Medior Interim Accounting Professional
  • Accounts payable
  • Accounts receivable
  • Banking
  • General ledger
  • IFRS
  • KPI
  • Procesverbetering
  • RPA
  • Teamleider

Karlijn Verhagen

Medior Interim Accounting Professional
  • Credit management
  • Europa
  • General ledger
  • IFRS
  • Manager
  • Salarisbeheer
  • Teamleider

Fabio Repetto

Junior Interim Accounting Professional
  • Bankbeheer
  • Crediteurenbeheer
  • Debiteurenbeheer
  • Facturatie
  • Financiële administratie

Sharon van de Ven

Interim debiteurenbeheer - 8-16 U PER WEEK
  • Accounts payable
  • Accounts receivable
  • Credit management
  • Debiteurenbeheer
  • Key accounts

Contact

phone

088-1111222

location_on

Beemdstraat 26
5652 AB Eindhoven

    Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden.

    × Stuur ons een appje!