Home / Business Flow / Zoho One: Verhoog de ROI op Sales en Marketing
Home / Business Flow / Zoho One: Verhoog de ROI op Sales en Marketing

Zoho One: hét platform voor al je bedrijfsprocessen

Verhoog de ROI op Sales en Marketing met Zoho One

De wereld is continu in beweging en een bedrijf moet wendbaar zijn om bij te kunnen blijven. Daarom zou je als bedrijf een IT-infrastructuur moeten willen dat net zo wendbaar is als het bedrijf zelf. Met Zoho One kunnen wij een modern, betrouwbaar en wendbaar platform aanbieden aan onze klanten. In deze blog laten we je kennismaken met dit innovatieve platform.

Wat is Zoho?

Zoho is een softwarebedrijf met ruim 7.000 medewerkers en 45 miljoen gebruikers wereldwijd. Het bedrijf ontwikkelt verschillende cloud-based applicaties waarmee bedrijven efficiënt processen kunnen managen. Het is mogelijk om elke applicatie afzonderlijk te gebruiken en te betalen. Daarnaast biedt Zoho ook pakketten aan met een verzameling van applicaties:

  • CRM Plus
  • Workplace
  • Finance Plus
  • IT Management
  • People Plus
  • Zoho One

Het meest alomvattende pakket is zonder twijfel Zoho One.

Eén softwarepakket voor alle bedrijfsprocessen

Zoho One is een compleet pakket van 40 applicaties waarmee je een bedrijf efficiënt en effectief kunt managen. Het aantal applicaties in het pakket groeit en ook de apps zelf worden steeds beter. Zonder dat je daar extra voor hoeft te betalen. Zo hadden gebruikers in 2017 35 applicaties ter beschikking en op het moment van schrijven 40 applicaties. Voor hetzelfde lage tarief van €30 per gebruiker per maand.

 

Zoho One - Sales apps
Zoho One – Sales apps (bron afbeelding: Zoho.com)

 

Zoho One - Marketing apps
Zoho One – Marketing apps (bron afbeelding: Zoho.com)

 

De verschillende applicaties zijn in Zoho One verdeeld over 9 categorieën:

  1. Sales
  2. Marketing
  3. Support
  4. Communication
  5. Collaboration
  6. Productivity
  7. Finance
  8. HR
  9. Business Process

In deze blog gaan we dieper in op de categorieën Sales en Marketing. Deze categorieën bevatten samen 14 applicaties die je eenvoudig met elkaar en andere Zoho apps kunt verbinden. Ook is het mogelijk om de apps te koppelen met externe systemen. De dubbele invoer van data en het ontbreken van een audit trail is vanaf nu verleden tijd. Met Zoho One ontstaat er een gestroomlijnde Business Flow.

Zoho apps in Sales:

  1. Zoho CRM: het paradepaardje van Zoho. Met dit complete CRM kun je data van leads en klanten (uit de verschillende Zoho-applicaties) beheren. Ook kun je salesprocessen automatiseren.
  2. Zoho Motivator: met deze applicatie verzamel je realtime inzichten uit Zoho CRM. Zo wordt het duidelijk welke activiteiten de meeste aandacht nodig hebben. Ook is het mogelijk kom data te analyseren, doelen te stellen en wedstrijden te maken om een team te motiveren.
  3. Zoho Analytics: uitgebreid data-analyseprogramma waarin verschillende databronnen gecombineerd kunnen. Aan de hand van inzichtelijke dashboards en rapporten kan een goede weergave van de bedrijfsprestaties worden opgesteld.
  4. Zoho Contactmanager: lichtgewicht contactenbeheersysteem voor bedrijven die niet de uitgebreide functionaliteit van CRM nodig hebben.
  5. Zoho SalesInbox: e-mailprogramma voor salesmedewerkers. Het programma prioriteert automatische E-mails die het belangrijkste zijn voor het verhogen van sales.
  6. Zoho Sites: deze applicatie maakt het mogelijk om mooie en functionele websites te ontwikkelen. Niet met code, maar met een handige visuele editor.

Zoho apps in Marketing

  1. Zoho SalesIQ: de app maakt het mogelijk om een chatfunctie op je website te plaatsen met uitgebreide gebruikersstatistieken en mogelijkheden. Zo verhoogt deze app de ROI van websitebezoekers.
  2. Zoho Campaigns: creëer, verzend en analyseer e-mailcampagnes met deze eenvoudige applicatie.
  3. Zoho Social: een systeem waarmee je verschillende social mediakanalen kunt monitoren en beheren.
  4. Zoho Survey: enquêtes maken met een gebruiksvriendelijke interface.
  5. Zoho Forms: een programma waarmee je gemakkelijk online formulieren kunt maken. Onder andere contactformulieren en registratieformulieren.
  6. Zoho Pagesense: verbeter webpagina’s met A/B testen, heatmaps en andere handige functies.
  7. Zoho Backstage: manage alles dat komt kijken bij het organiseren van een evenement met deze gebruiksvriendelijke applicatie. Of het nu gaat om een event-website, online tickets, een agenda, specifieke gebruikerservaringen of interactieve presentatietools. Zoho Backstage maakt het mogelijk.
  8. MarketingHub: beheer marketingactiviteiten over verschillende kanalen met dit complete marketing automation systeem. Tevens kun je (potentiële) klanten beheren en automatisch laten beoordelen.

Wellicht heb je nu een indruk van hoe je met Zoho One apps waarde kunt toevoegen binnen je bedrijf. En dat terwijl in deze blog slechts 14 van de 40 applicaties vermeld zijn.

De laagdrempeligheid van Zoho One

 

zoho one startscherm
Zoho One startscherm (Bron afbeelding: zoho.com)

 

Als Zoho One-gebruiker kun je vanaf het startscherm alle actieve applicaties zien waar je toegang toe hebt. Om een applicatie te activeren, hoef je alleen maar op de knop “applicaties toevoegen” te klikken. Binnen enkele seconden kun je dan starten met het gebruiken van de nieuwe Zoho One app.

Het gemak waarmee je toegang krijgt tot de applicaties heeft ook een keerzijde. Je zult niet de eerste zijn die uit enthousiasme vele Zoho apps activeert. “CRM is wel handig om alle klantgegevens in op te slaan. Met Campaigns zouden we nieuwsbrieven kunnen versturen. En met Survey kunnen we onderzoeken waar klanten behoefte aan hebben. En met Social…”

Zoho one appgebruik
Zoho One: daadwerkelijke aantal gebruikte apps (Bron: Zoholics Utrecht, 2019)

Op een gegeven moment zie je zo door de bomen het bos niet meer. Dat verklaart het verschil tussen de aanvankelijk geactiveerde apps en de uiteindelijk gebruikte apps bij gebruikers. Dit is te zien is in de afbeelding hiernaast. Bedrijven verspillen veel tijd – en daarmee geld – voordat het duidelijk is welke Zoho One apps ze moeten gebruiken.

Zoho One implementeren met Footprint Business Flow

Footprint Business Flow pakt het anders aan. Wij kijken niet alleen naar de Zoho One apps die een bedrijf kan gebruiken. Wij kijken vanuit onze kennis van bedrijfsprocessen naar een bedrijf. Op basis daarvan bepalen we welke processen de meeste aandacht verdienen. Hierna beginnen we aan de implementatie van applicaties die waardevol zijn voor het bedrijf. Met onze brede kennis van Zoho One kunnen we de ideale combinatie van applicaties selecteren, configureren en implementeren. Mochten de wensen heel erg specifiek zijn, dan ontwikkelen we applicaties op maat met Zoho Creator. Zo weet je zeker dat je de bedrijfsprocessen managet met gebruiksvriendelijke, op maat gemaakte en lichtgewicht software.

Footprint Business Flow is de one-stop-oplossing voor procesanalyse, procesverbetering én de selectie, configuratie, ontwikkeling en implementatie van Zoho One apps. Ben je benieuwd naar alle mogelijkheden van Zoho? Neem contact op via het contactformulier hieronder of bel naar 088-1111222.

Contact

phone

088-1111222

location_on

Beemdstraat 26
5652 AB Eindhoven

    Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden.