Nooit meer zorgen over je openstaande facturen.
Het uitbesteden van het debiteurenbeheer is een slimme strategie voor je bedrijf. Bij Footprint zetten wij altijd een stapje extra om het debiteurenbeheer van onze klanten zo efficiënt mogelijk in te richten, zodat zij zich geen zorgen meer hoeven te maken over openstaande facturen.
Uitbesteden van je debiteurenbeheer
Als ondernemer wil je geen tijd verspillen aan het achterna rennen van je eigen geld. Daarom is het verstandig om te kiezen voor het efficiënt uitbesteden van je debiteurenbeheer.
Je ontkomt er niet aan als bedrijf: facturen die te laat of zelfs helemaal niet worden betaald. Je maakt je zorgen, want dit kan impact hebben op je cashflow. Maar er is een bottle neck: je hebt (nog) niet de juiste expertise in huis om openstaande posten af te handelen. En misschien ook geen middelen om hier steeds zelf achteraan te gaan. En het uitoefenen van druk op je klanten zodat ze gaan betalen is niet iets wat je ziet zitten. Je wil de prettige samenwerking niet onder druk zetten.
Hoe werkt debiteurenbeheer?
Debiteurenbeheer is het onderdeel binnen de financiële administratie waar je overlap hebt met je sales. Op de debiteurenafdeling maken wij als administratiekantoor continu de afweging tussen het verminderen van de risico’s voor jou en de commerciële kant van het verhaal.
Want je loopt als ondernemer risico als je klanten niet betalen, maar je wil ze ook weer niet kwijt als klant. Dit spanningsveld tussen die risico en zekerheid is voor ons een speelveld waar we ons helemaal thuis voelen.
Om ervoor te zorgen dat wij goed voor jou als klant kunnen zorgen, maken wij altijd heldere afspraken met je. Debiteurenbeheer valt of staat namelijk bij het consequent opvolgen van deze gemaakte afspraken. Daarom is het belangrijk om een helder proces te beschrijven met de verschillende belanghebbenden. Er zijn altijd drie belangen waarmee we rekening houden:
- Risico op wanbetaling minimaliseren
- Klantgerichte aanpak
- Efficiënte werkwijze
Waarom het debiteurenbeheer uitbesteden?
Als organisatie loop je risico als een klant niet betaalt. En je wil dat de manier waarop deze risico’s geminimaliseerd worden, wel past bij jouw bedrijf. Je wil je klant niet te streng benaderen, want dat kan de klantrelatie beschadigen. Aan de andere kant, als je niet doortastend genoeg in de race staat, heb je risico dat je zwak overkomt.
Een efficiënte werkwijze is ook van groot belang bij debiteurenbeheer. Hierbij draait het om bewustzijn over de kosten, maar ook weer om de afweging tussen risico en klantgerichtheid. Het is belangrijk om die afweging aan het begin van het proces te maken. Een heldere keuze leidt namelijk tot 30-50% minder werk en voorkomt discussies achteraf.
Bij Footprint geloven we niet in standaardoplossingen, geen one-size-fits-all. Daarom hebben wij een efficiënte aanpak die wij aanpassen op jouw behoeften en op het type klant.
Zo zorgen we ervoor dat je geld in jouw portemonnee belandt, waar het hoort.
Uitbesteden bij Footprint
Dus, als jij geen tijd meer wil verspillen aan het achterna rennen van je eigen geld, kies dan voor het efficiënt uitbesteden van je debiteurenbeheer bij Footprint.
Bel ons of stuur een bericht, we helpen je graag verder.
088-11 11 222 of info@footprint-services.nl
Voor meer informatie kun je ook een kijkje nemen op onze website www.footprint-services.nl/debiteurenbeheer/